Penilaian Bersepadu Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PBPPP) adalah satu kaedah penilaian yang menilai kompetensi dan potensi Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PPP) berdasarkan konsep Tugas dan Tempat Bertugas (Job-Based and Work Place) mengikut standard prestasi yang ditetapkan selaras dengan Program Transformasi Kerajaan (GTP 2.0) dan Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013 – 2025.
PTK digantikan
dengan penilaian baru yang lebih memfokus kepada elemen
pembangunan kompetensi berasaskan gred dan jawatan serta mengambil kira keunikan pelbagai skim perkhidmatan.
Untuk memastikan ia relevan, ketua perkhidmatan atau ketua
jabatan diberi fleksibiliti dalam menentukan kaedah penilaian di
dalam jabatan masing-masing berdasarkan garis panduan yang
sedang disediakan oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)”
Dato’ Sri
Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak
YAB Perdana Menteri Malaysia
Majlis Perdana Perkhidmatan Awam ke-12
21 Mac 2011
YAB Perdana Menteri Malaysia
Majlis Perdana Perkhidmatan Awam ke-12
21 Mac 2011
MUAT TURUN BAHAN DISINI
No comments:
Post a Comment